2007-05-30

Hej,

Stack iväg tidigt på morgonen för att lämna lite grejor som hade råkat flyttas ur bussen igår, han stod och väntade som vanligt på cykelkunder vid bron Della Grazie i Florens. Dagens tur för honom skulle som de flesta andra dagar gå upp till Fiesole, och vidare upp mot Olmo för lunch och vinprovning. Med på turen denna gång så hade han Melissa, en vän från USA som jag hade nöjet att träffa igår när jag skulle hämta nycklarna till skåpbilen.

Därefter iväg till kontoret och få de sista papperena och kartorna inför fredagens cykeltur med en familj från Kansas. Hämtade förstås också med mig de rackarns regnbyxorna från gårdagens debacle.

Var inne hos Tullia och fick ut delar av ersättningen från förra veckans jobb, gjorde gott i plånboken.

Pratade också med ägaren för IBikeItaly som heter Bill, och vi kanske ska kunna utöka samarbetet på något sätt.

Skypade med kära bror hemma i Linköping, det gick väl hyggligt, men än så länge så är inte internet lika stabilt som det fasta telenätet tycker jag. Men det kändes väldigt trevligt att höra hans röst. Vi är var båda ganska pratsamma och ivriga över att hans kollega (som också heter Thomas) ska komma ner till Toskana med sin fru, och cykla runt i Toskana med mig som cykelguide.

Därefter tokstuder med vinkunskap och vinprovningsregler hela natten lång!

/Leif

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback