2007-06-07

Hej,

Birgitta, Thomas och jag tog cyklarna på taket på Robertos bil ut ur Siena, vi ville undvika det värsta av den Sienesiska trafiken, och startade sen cykelturen en bit väster om Siena. Vi fick en bra cykeltur på smvägar norrut mot Monteriggioni, där vi tog en sight-seeingtur med fika. Att komma till Monteriggioni är alltid som att komma till en oas, med ett lugn från svunna tider.

Som lunch-plats hittade vi ett ett långtradar-hak nedanför Casole d'Elsa, med alldeles underbart god mat, det är som dom säger, yrkeschaufförerna vet var de ska äta gott till hyfsade priser. Efter lunchen så kom det sedvanliga eftermiddagsregnet, men Roberto varnade oss i tid, och vi kunde lagom få upp cyklarna på taket och hoppa in i bilen, så kom regnet. Det blev en lugn och fin färd tillbaka till Siena.

När vi kom till hotellet i Siena så tog vi avsked, Birgitta och Thomas skulle med en tidig transfer till Florens flygplats i morgon bitti, jag själv skulle på annat jobb i morgon. Thomas och Birgitta var nöjda med veckan i Toskana, de hade fått en bra blandning av cykel, kulturell förtäring, mat och vin.

När man har varit tillsamans i flera dagar så här, så är det alltid lika jobbigt att ta farväl, jag vänjer mig nog aldrig riktigt vid detta.

/Leif

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback