2007-06-13

Hej,

Hemma hela dagen, febern hade äntligen släppt från igår, men magen kändes fortfarande konstig. Har säkert fått en italiensk variant av maginfluensa (influenza intestinale). Satt ändå och knåpade lite på datorn, skrev på min blogg och mejlade runt lite varstans i världen. Giuseppe kom hem vid lunchtid och gjorde lunch åt mig (risotto med svamp), (Giuseppe hade en liknande feberattack i våras, så han vet vad det handlar om).

Det är lätt att bli filosofisk sådana här dagar, och fundera på var livet bär hän härnäst. Till exempel så måste jag fundera ut hur mycket/litet jag ska jobba i höst, för att orka och hinna med att läsa om steg 3 av Sommelier-kursen. Fördelen denna gång är att den går i Florens, så jag slipper att pendla till Prato. Men att prio 1 är vin-studier och prio 2 är guide-jobb, den saken är klar.

På kvällen så kom också Giuseppes flickvän på besök, och tillsammans med Giuseppe och Matteo så gjorde vi kvällsmat (spaghetti carbonara). Alltid gott att slippa äta ensam.

/Leif

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback