2007-06-14

Hej,

Förmiddagen ägnades mest åt div tankearbete om framtiden, och småsurf på nätet (vi lånar fortfarande nät från våra grannar, och täckningen är ganska god, men farten blir nog bättre när vi får in vårt eget).

Efter ett par dagars påbjuden konvalescens så vinglade jag iväg på min cykel för att ha planerinsmöte på kontoret på eftermiddagen, vi hade lite problem med hur vi skulle planera vår första cykeltur i Umbrien, tillsammans med en partner som tänkte och jobbade lite annorlunda än vi (inget ovanligt eller?). Men efter ett antal e-mejl, tel-samtal och div huvudskakningar så börjar det mesta att komma på plats, så på måndag rullar karavanen, det ska bli spännande. Kul idé, att bjuda sina föräldrar som firar 50 års bröllopsdag, på cykeltur i Umbrien.

Min granne Matteo skulle iväg med några tyska kompisar och dra in på en irländsk pub och lyssna på 80-talsmusik, och dricka öl... Jag däremot köpte glass till Giuseppe, Marta och Rosie, för att gemensamt titta på film.

Vi såg en intressant spansk film som handlade om hur vänskapsband mellan 4 män kan sättas på prov, särskilt när man börjar vänslas med den andres flickvän i lönndom. Dessa 4 tappra gossar brukade spela tennis ihop, och när det började gå upp för de inblandade vad som försiggick på sina håll, så blev tennismatcherna ganska heta, det var tennisbollar, racketar och knytnävar som hamnade där de inte skulle..... givetvis dubbad till italienska, fast sångerna sjöngs på spanska (måste nog ta och lära mig det språket också).

/Leif

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback