2007-06-20

Hej,

"Ett liv i kappsäck" - På morgonen så hade jag resväskan och cykeln klar, och Roberto skjutsade ner mig till Siena, vi skulle göra en tvådagars-tur med övernattning i Siena (vilket sen visade sig att kunden dag två istället ville gå omkring i centrala Siena och se sig omkring, så det var bara att åka hem samma dag på kvällen, med "oanvänd" resväska". Men vi fick ändå en trevlig cykel-dag tillsammans, vi åkte från Siena via Castelnuovo Berardenga till Casetta och Acqua Borra, där termiska bad och lunch väntade vid restaurangen Acqua Borra (
http://www.acquaborra.com/), där min gode vän enologen Patrick Fini väntade. Kunderna var ett läkarpar från trakterna av Jacksonville i Florida.

Till lunch så blev det endast bruschetta och tonfisksallad, det var sådan värme så att tänka på att äta någonting tungt och varmt var inte särskilt lockande. Bad i de varma källorna kändes heller inte så lockande en sådan här dag. Efter lunchen så stod mätaren på 39 grader varmt. Det blev en kort cykeltur innan vi hoppade in i bilen med den svala luftkonditioneringen, gott!

På kvällen så var jag på ett föredrag om hälsodrycker och näringspreparat, någon som hört talas om Nutrilite och Double X?

Efteråt så var det tänkt att jag skulle sammanstråla med Matteo och hans kompisar på en irländsk bar i Florens (Joshua Tree), där det skulle spelas 80-talsmusik och drickas öl, men eftersom ögonen gick i kors så blev det sängen därhemma istället.

/Leif

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback