2007-06-21

Hej,

Eftersom läkarparet från Florida valde att vandra runti i Siena centrum i stället för att cykla så blev jag ledig denna dag. Vad gör en cykelguide då? Jo, han sätter sig på hojen ändå, och tar sig en nätt liten träningstur på 5 mil, Florens-San Donato-Strada in Chianti-Impruneta-Florens.

Tillbaka i staden så blev det lite smörgåsar innan jag for iväg till cykelbutiken för att språka lite med dem, och köpa cykelstrumpor som går i färg med dressen i övrigt, sånt är viktigt :-)

For in på kontoret en sväng för att avlägga muntlig rapport om hur det var guida den 21-hövdade gruppen med 11 st ungdomar/barn. Jag ville också träffa Colette för att se hur det var med hennes hand. Dominick, Colette och jag ska snart iväg på vår första planerings/belöningsresa (man kan lika gärna kalla det konferensresa). Och vart åker folk som jobbar med att arrangera resor i Toska-Italien? Jo, det blir nog den vackra kustremsan Maremma (
http://www.tuttomaremma.com/), med tillfälle till både rekreation (bad) och givande möten, och en del tillfällen till vinprovningar, då Maremma har det ganska rikligt försett med vingårdar.

Väl hemma igen så tog jag mig en timmas siesta, det behövs i den värme som är. Väl därefter så högg jag in på kvällsmaten (pasta med lax och räkor, tillsammans med ett gott Verdicchio-vin). Därefter så väntade grammatik-böckerna med många underbara verb i stil med passato prossima o s v. Det hade varit frestande att smita iväg och lyssna på en konsert som Lucianos son Niccoló skulle vara med på, men nu hade jag bestämt mig för att genomföra dessa studier. (Man kan väl inte ha en italiensk sommelier som pratar grammatiskt fel heller? ;-: )

/Leif

Kommentarer
Postat av: Jörgen

TREVLIG MIDSOMMAR! :-)
(trots det kassa vädret)

Postat av: Leif

Tackar, tror att vädret i Florens var ganska hyggligt, 30+ och idel solsken :-)
/Leif

2007-06-24 @ 21:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback