2007-06-25

Hej,

Dagens cykeltur med familjen från Seattle gick mellan Radda in Chianti och San Donato, med en sagolik utsikt från en bergsrygg på 600 möh, den måste bara upplevas! Intresserade får gärna höra av sig så ska jag gärna guida er dit upp. Idag slapp vi helt och hållet missöden, inga mer insekter i ögonen (hade lånat ut mitt extra-par glasögon). Men i varje nerförsbacke så höll jag andan lite, åtminstone de första kilometrarna innan man såg hur stabil hon var mentalt efter gårdagens fall).

Vi landade till slut på Podere La Capella för en kombinerad rundvandring, vinprovning och lunch:
http://www.poderelacappella.it/. Deras utmärkta viner säljs även till den heliga Vatikanen i Rom. På eftermiddagen tog vi bilen till Siena, efter tre-rätters lunchen och den 36-gradiga värmen utanför så kändes det inte så aktuellt att grensla hojen något mer den dagen. Vi lämnade av kunderna på Hotel Garden (http://www.gardenhotel.it/uk/garden/garden.html), som har pool och en fantastisk utsikt in mot det gamla historiska centrumet av Siena. Det är dock lite långt att till fots ta sig in till centrum av Siena, man är beroende av taxi för att ta sig dit. Att med egen bil försöka komma närmare in till centrum låter sig knappast göras.

Siesta, middag och därpå övernattning i Siena. Roberto och jag hälsade på några av hans vänner i stan, och åt en god middag på Il Capitano, det har blivit en god rutin när vi är på jobb i Siena. Det har sina fördelar när man har parkeringschefer inom släkten som Roberto har, då går det lättare att parkera, även när det är "fullt", och inte behöver det kosta så mycket heller.

Skickade också en födelsedagshälsning till en trevlig kvinna på Sicilien. Vad hon heter? Det säger jag inte (ännu).

/Leif

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback