2007-06-28

Hej,

Eftersom jag har flyttat så måste jag ändra mitt "residenza" dvs vart jag är skriven någonstans, och denna morgon for jag då iväg till kommunen i Florens, men kom väl iväg lite sent, så jag fick nr 60, och det var 45 nr före i kön, de stänger kl 13, och med en behandlingshastighet av 7 personer i timmen så var det ganska lätt att räkna ut att jag inte skulle hinnas med idag. Så jag tog mig en tur på nya racern istället, kanske måste ändra styrtappen något, den känns något för lång.

På eftermiddagen skulle vi leverera en racerhoj till en kund som hade hyrt sig en villa på landet sydost om Siena, det var mitt ute i ingenstans Palazzuolo), Fattoria Marengo heter stället (
http://www.marengo.it/), och det ligger högt beläget och har en fin utsikt bort mot berget Monte Amiata i söder. Det krävs dock att man har bil om man ska bo på ett sådant här ställe. Vi hade också med oss ett cykelställ att montera på kundens hyrbil, ett sådant här flexibelt cykelställ som det tar 100 år att komma på hur det ska sitta ihop, men med förenade krafter så löste vi det också. Vi hade glömt att ta med oss lås till cykeln, så jag fick skicka chauffören att köpa cykellås medans jag stod och försökte få ihop cykelstället på bilen. Sedan när jag var klar med monteringen så kunde jag gotta mig vid poolen medans jag väntade på att Leonardo skulle komma tillbaka med cykellåset.

För övrigt en lugn kväll med lax, pasta och lite Verdicchio.

/Leif

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback