2007-06-29

Hej,

Jag åkte bort till FBB och bytte till en kortare styrtapp på Bianchin, den andra var någon cm för lång, man fick sträcka sig lite för mycket efter bromsarna, inget bra.

Vi i lägenheten hade besök av ägaren som ville träffa oss alla som bodde här, och lära känna oss lite. (Det var också dags att betala hyran).

Giuseppe som hade varit på sin systers bröllop på Sicilien lät mig visa sina bilder, och många vackra kvinnor finns det i Catania. 160 personer var med på det bröllopet, så det var en rejäl fest. Det hade tydligen varit rejält varmt där nere, uppemot 45 grader mitt på dagen. Det känns något varmt om man säger så. De hade också haft el-avbrott pga för många luftkonditioneringsaggregat som var igång.

Kvällens övningar bestod av bowling, vi var 6 personer som hade den äran att spela en omgång ute på nöjesmetropolen Warner Village i västra delen av Florens. Den här gången lyckades jag uppnå 64 pinnar, ganska hyggligt resultat, jag brukar hamna mellan 40 och drygt 100. Filippo som jobbar hade med sig sin flickvän, som är från Israel, jobbar här i Florens som diamantsmyckeshantverkare! Vi tog oss också varsin öl och hade det ganska trevligt, utbytte småskvaller och önskade varandra lycka till inför helgen, vad man nu än hade tänkt sig att göra. Lorenzo skulle ut och hoja med de andra racerhoj-åkarna, jag däremot skullle jobba, visserligen cykla, men på en hybrid tillsammans med kunder. Det blir den vanliga Florens-Radda in Chianti-turen.

/Leif

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback