2007-07-12

Hej,

Idag så var jag på ett intressant seminarium om hur "kullarna runt Florens" (Le Colline di Firenze) ska marknadsföra sig och profilera sig mot turister, de ska även ha en portal (som de flesta andra). Området med kullarna runt Florens lever lite i skuggan av Florens, kan sägas att kullarna kommer lite i kläm mellan Florens och Chianti, vilka båda är mycket starka varumärken. Jag anmälde mig till ett par arbetsgrupper, en som ska syssla med själva portalen och dess innehåll, och en grupp som ska hålla på med att leta fram koncept för att sätta samman "upplevelsepaket" av mat, vin och historiska sevärdheter som finns i området "Le Colline", så det ska bli spännande att se vad man får göra där. Den 31 juli så kommer en prototyp att rulla på
www.firenzelecolline.it. Väl mött på nätet då.

Som alltid när man ska på möten som arrangeras av staden Florens så hamnar man i okända vackra palats, med salar så vackert dekorerade att man får ont i nacken av att titta sig runt överallt.

Efter mötet så träffade jag en Bed & Breakfast-ägare som hade som hobby att leda turistgrupper till olika platser där kända filmer hade spelats in, en för mig ny variant av att vara guide. Jag vidarebefodrade givetvis genast denna goda idé till min gode vän och cineast Giuseppe, som blev eld och lågor över detta givetvis.

/Leif

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback