2007-03-20

Hej,

Morgonens bravader i Florens bestod i att fortsätta dela ut dessa broschyrer för cykelbutiken med stort C i stan, Florence By Bike. Jag har jobbat som frilansguide för dem i över två år nu, och vi har en relation som känns mycket bra. På helgerna så brukar jag och en av mekanikerna sticka ut på en cykeltur bland Chiantis sköna kullar. Ibland har vi haft pizza-party, bowlat, kastat pil, och provat vin inte minst!

Lunchen blev hemma i lägenheten, tillsammans med Luca, han studer vetenskapshistoria och filosofi, ganska intressanta ämnen. Ganska så långt från cykel och vin, så vi har ganska intressanta diskussioner emellanåt.

Eftermiddagen blev mest skrivbordsarbete på kontoret, planera cykelturer för våra första grupper som kommer i mitten/slutet av april, för att cykla i Toskana. De ska i och för sig cykla på egen hand (utan guide), men det ställer å andra sidan högre krav på att kartorna och vägbeskrivingarna är gjorda med god kvalitet.

På kvällen så bjöd jag hem min cykelguide-kollega Per så att han skulle få chansen att träffa två av mina lägenhetskamrater, Giuseppe och Luca. Luca har det gemensamma intresset med Per att basket är nog av det roligaste de vet. Per är med och tränar i ett amatörlag i Florens, och Luca blev genast intresserad när han fick höra detta. Jag bjöd på rejäl svensk husmanskost, köttfärslimpa med hemlagat potatismos, det är inget man ser varje dag på matborden här i Florens inte!

/Leif


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback