2007-05-07

Hej,


Idag så var mulet, dimmigt och fukten stod tät på morgonen, men sedan under dagen så kom solen och värmen med besked.


Följde med min sicilianske vän Giuseppe till Universitetet i Florens, han skulle hämta en bok på biblioteket där, och medans den boken blev klar så klev vi in på fiket och tog oss en liten espresso, och tittade förtjust omkring oss på alla vackra studentskor som var ute i samma ärende. Att jag följde med Giuseppe berodde enbart på att han inte visste vägen till universitetets bibiliotek, hm.....


Sen så gjorde jag äntligen den sista distributionen av broschyrer för FBB, nu när turistsäsongen har dragit igång på allvar så har jag inte tid längre med detta. Men det har varit intressant och lärorikt att lära sig hitta runt i stan, och lära sig var alla hotell, vandrarhem och språkskolor finns i stan.


Liz och jag tog oss en lättare lunch, det blev en hederlig pasta med bönor och basilikasås. Till efterrätt så hade vi en form av riskaka med vaniljsmak.


Eftermiddagen ägnades mest åt knep och knåp med att ändra våra cykeltursbeskrivningar för Siena. Vi har lagt till ett hotell och måste då därför ändra på alla våra beskrivningar in- och ut ur Siena. Det känns som att jag börjar kunna den här stan rätt så bra nu.


Jag blev också inbokad som vin-guide (Sommelier) på en veckotur i oktober, med restaurangfolk från USA, nu börjar det likna något! Men det återstår en del studier som sagt, innan allt är klart, men det är nära nu, det skriftliga provet är gjort, nu väntar bara det muntliga i början av juni.


Ringde också hem till min goda vänner Sten och Eva Lenshof i Jämshög, de vill komma ner och besöka mig i Florens i oktober, det blir ett kärt återseende.


/Leif


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback