2008-08-01

Det blev lite sovmorgon efter den underbara grillfesten igår, det är skönt att bara ligga och dra sig, och känna sig riktigt nöjd med sig själv.

När jag blickade ut på vår innergårds djungelliknande gräs så kände jag trycket att klippa det innan jag for hem på semester till Sverige (man kan ju tänka sig hur ett par veckor till skulle innebära för denna nu savannliknande skapelse).

På flygplatsen i Florens så mötte jag några andra Florens-svenskar som också skulle hem och fira semester i Sverige, det var barn, barnvagn och allehanda grejor som skulle med, och tvåspråkigheten hördes ljuda över dem mest hela tiden (jag tror majoriteten av de flesta boende i Florens med svensk bakgrund är turistguider som råkat träffa en italienare och blivit kvar i staden). De tycks också ha varit noga med att tala svenska med sina barn, så det ädla språket hörs ganska ofta emellanåt.

Från Florens till Göteborg, gott att vara i Sverige igen. (Och alla talar svenska:-))

Min gode vän Peter mötte mig vid Landvetters flygplats, och jag hade inte mer bagage än att det rymdes väl i hans lilla hundkoja. En kul bil som är mycket populär i Italien, de tycks gilla bilen, och karaktär har den (liten, kvick, uppkäftig och kul).

Men vart har den 30-gradiga sommaren i Göteborg tagit vägen?

Leif

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback