2008-08-03

Mina kära gamla kollegor Rosalie och Erik har flyttat in i ett fantastiskt hus i närheten av Chalmers i Göteborg, huset har en charmig Jugend-stil från tidigt 1900-tal. Det blev en trevlig middag hemma hos dem tillsammans med Peter, Christopher och Karin (de två sistnämnda ska gifta sig i slutet av nästa vecka, det är bara att gratulera och önska dem lycka till!). Erik och Christopher hade jag inte träffat på flera år, så fanns mycket att ventilera, och de är alla givetvis välkomna ner till Florens och Toskana närhelst de har lust.


Middagsförberedelser hemma hos Rosalie och Erik


Det blev en lång och trevlig middag innan vi skildes åt och önskade varandra lycka till inför den fortsatta sommaren, innehållande semester, bröllop och annalkande vardag med sysslor som jobb, renovera hus m m.


Erik, jag och Rosalie efter den goda lax-middagen

Peter och jag for efter detta ut på Långedrag och Saltholmen för att göra den traktens så osäker som möjligt för omgivningens invånare, knycka segelbåt och helikopter m m...


I väntan på Godot.... eller den försvunna spårvagnen till Långedrag

Det var också trevligt att återse kanotseglarklubben GKFs gamla lokaler, där man i många år har huserat med sin havskajak och haft många trevliga utfärder i skärgården.


Skepp ohoj!

Under min tid som mättekniker på VTI hemma i Linköping så gjorde vi under några säsonger en hel del flygningar med helikopter för att försöka oss få en uppfattning om hur folk betedde sig på landsvägar/motortrafikleder vid omkörningar (om vägren andvändes osv t ex), och dessa helikopterturer minns jag med välbehag, så att se en sådan här maskin igen på nära håll väcker flygardrömmarna på nytt. Att bli flygplanspilot vore häftigt, men helikopterpilot är nog ändå strå't vassare ändå. Om jag inte minns helt fel så hette helikoptergänget i Linköping (Tallboda) Heliflyg, men det var ju så länge sedan, sent 80-tal... (Fast den musiken är högsta mode på pubar och barer i Florens nu! Ack ja)


Nu lyfter vi!

Sedan så började det bli småkallt och vi satte oss på den varma spårvagnen från Saltholmen och dundrade in mot Majorna igen, vete tusan om man inte började bli lite småsugen också, sjön suger som bekant, även om man bara är nära den...

Leif

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback