2008-08-07

Uppe med tuppen och knatade sällskap med Martin ner till Nils-Ericsson terminalen för att hinna med bussen till Linköping. På vägen ner så hann vi med en liten inspektion av "Nya Nya Ullevi" (eller vad det nu kommer att heta, namntävling lär vara utlyst).

Jag hade lovat mina kära syskonbarn att gå på Skänninge Marken tillsammans med mina syskonbarn, så det blev till att kliva av i Mjölby där "söstera mi" hämtade mig. En lunch i deras vackra nybyggda hus innan vi hämtade båda barnen vid skola-dagis, och sen så intog vi marknaden tillsammans med min käre bror. Och vad vore en Skänninge Marken utan en rejäl marknadssup? Skål på er Grevar och Baroner! Det var lite som att gå på mammas gata under denna marknad (jag bodde det första halvåret av mitt liv i denna lilla vackra stad som heter Skänninge, på slättlandet mellan Mjölby och Vadstena).

Kvällen ägnades mycket åt pingisspel med Evelina (gissa vem som har träningsvärk lite varstans efter denna batalj...). Var får barnen all sin energi ifrån?

Leif

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback