2008-08-16

Åh, tillbaka till Florens igen! Värme och sol, jag tror jag stannar!

Resan på kvällen tillbaka till Florens från Linköping gick bra, inga oförutsedda händelser. På planet satt tillsammans med ett gäng på fyra festglada italienare, de hade uppenbarligen varit någonstans i Stockholm och roat sig under ett antal dagar, till stor munterhet för dem alla. De störde dock inte ordningen särskilt, var ganska väluppfostrade och skötsamma.

Förmiddagen tillbringades mestadels genom att kika på OS i Peking tillsammans med käre far, ringa några samtal till vänner och packa väskan så gott det gick (tänk att man alltid har med sig mer grejor på tillbakavägen än dit-vägen). Efter två veckor hemma i Sverige så känns det både gott och tråkigt att lämna sitt kära gamla hemland.

På bussen i Florens så träffade jag på två ryskor som hade varit i Viareggio och badat, och nu var på väg hem till sitt hotell, vilket visade sig vara ganska nära där jag bodde, men denna gången så blev det inget midnattssudd.

Leif


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback