2008-08-24

Dagens kund var advokaten från Boston, som skulle cykla sig i form i Toskana. Vi tog oss en liten nätt tur från Rignano sul'Arno via San Donato in Collina till Ponte a Ema och Galluzzo, innan vi bestämde oss för att åka raka vägen in till Florens, hon ville få lite tid för att shoppa och se domkyrkan, innan hon skulle ta tåget tillbaka till Rignano.

Dagens lilla nätta cykeltur på 35 km blev så här:


Caféet i Galluzzo kan jag verkligen rekommendera, det har en mycket imponerande bakelsehylla, som lätt gör att man måste cykla några mil till, men vad gör väl det, i sådana här vackra omgivningar?

Efter att ha lämnat kunden hos
FBB så drog jag ut på en ny runda, tro't eller ej, men det var för att möta Rebecca, Lorenzo och några till som hade varit ute och hojat hela dagen ner mot Radda och Sambuca. Så jag tyckte att det skulle vara kul att möta upp dem och kanske prata lite om min svenskmiddag jag skulle vilja hålla för dem denna kväll.

Sagt och gjort, Rebecca, Lorenzo och jag åkte till IKEA och köpte alla nödvändiga ingredienser för att anorda en klassisk sill- och potatis middag, med knäckebröd (och snaps för den som så ville :-))

Leif


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback