2008-08-29

Det är alltid stort att få besök hemifrån Sverige, och idag var en sådan dag. Jag och Roberto for till Florens flygplats för att ta emot mina 7 vänner från Göteborg, lite limousinservice gör så gott ibland. Vi skjutsade dem till en av mina vänners hotell i Florens, Locandina Novella.

Därefter så var det givetvis dags att ta kvällsvard på torget Santo Spiritou, med jazz-konsert som trevlig bakgrund medans vi åt och drack så det stod härliga till.

                                 
Santo Spirito drar folk.           Staffan beställer                 Kommer inte maten?

På hemvägen så passade vi på att hälsa på grisen Il Porcellino, som om man klappar på nosen så är man säker på att man kommer tillbaka till Florens.


Il Porcellino tillsammans med Staffan och undertecknad

Känner ni till vinguden Bacchus? Han står staty på södra änden av bron Ponte delle Grazie. Som vinfantast och Sommelier-student så är det ju bara ett måste att stanna och ta sig en pratstund med honom...


Bacchus och jag

Det blev kramkalas när vi skildes åt till deras hotell, de skulle upp tidigt dagen efter och hälsa på David-statyn i Galleria dell Academia.

Leif

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback