2008-10-29

När turistsäsongen går mot sitt slut så får man jobba med annat, i mitt fall så blir det troligen att skörda oliver fram till jul. Ett kul jobb om man gillar att vara ute i naturen och arbeta fysiskt. Man jobbar också alltid i grupp så det blir en hel del tjöt, så kan man inte italienska innan så får man lära sig det då.

För nästa år så har jag faktiskt sökt jobb "Area Manager" för en vingård i Chianti, ett jobb som i princip går ut på att demonstrera och sälja deras viner till olika länders importörer (många resor kan det bli), och även restauranger och butiker i Italien. Möjligheten att jobba som turistguide kommer jag att ha kvar, men det här jobbet lät så kul så det måste jag bara söka.

Leif

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback