2009-01-09

Buongiorno!

Det kändes gott att få vakna upp i sin egen säng i Florens efter nästan 3 veckors kappsäcks liv i Sverige (dock ett ganska lyxigt liv med goda sängar, dignande matbord och trevligt sällskap hela tiden, kan man begära mer?).

Och tror ni kylskåpet var tomt när man skulle käka frukost? Och skafferiet? Jag får väl vara glad att grejorna som fanns därinne inte anföll mig när jag öppnade dörren...

Jag vet inte hur det är för andra, men det tar alltid några dagar innan språket återvänder för fullt, jag får leta efter de italienska orden mest hela tiden när jag vill uttrycka mig något, och jag hinner inte heller med att höra vad de säger på TV'n eller radion. Och så ska man vänja sig vid biltrafiken i Florens, mamma mia!

Jag besökte mina vänner på Florence By Bike, Enoteca Pontevecchio och Best Tuscan Tours, så nu känns det på riktigt att man är hemma igen, när man har fått höra skvallret om vad som har hänt sedan sist.

Nej, nu tror jag det är dags att klippa sig!

Leif

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback