Årets första tur

Café-jägarna i Pontassieve
 
Istället för att sitta hemma på nyårsdagen och oja sig över "ont i huvudet", så blev det en trevlig 5-milare för mig och Michele till Rufina för sedvanlig cappuccino och bakelse! För Michele så blev det cheese-cake och för mig en budino (ris-vaniljkräm-kaka). :-)
 
Det var ingen trängsel på vägen, men några enträgna cyklister mötte vi ändå.
 
Igår så anmälde jag mig också till ett stort cykeläventyr här i Florens, det är "Granfondo di Firenze", ett cykelrace som går av stapeln den 2 mars i år, och har redan nu över 1000 anmälda. Det finns olika bansträckningar, beroende på hur långt söderut i kuperade Chianti man vill nå, innan det är dags att ta sig upp till Florens igen. Avslutningen kommer förstås att gå på det slutvarv upp mot Fiesole som VM-arrangörerna ska använda sig av i slutet av september. Bansträckningarna kan ni se här: www.bicifi.it/images/granfondo/gfmap2.pdf. Förhoppningsvis så ska även min klubb ASD Veloclub Florence By Bike kunna avända den i vårt motionslopp (Raduno) som går av stapeln den 14 april (jo, en viss persons födelsedag).
 
Leif

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback